Minca, vrijwilligerswerk - Reisverslag uit Minca, Colombia van Maurice Janssen - WaarBenJij.nu Minca, vrijwilligerswerk - Reisverslag uit Minca, Colombia van Maurice Janssen - WaarBenJij.nu

Minca, vrijwilligerswerk

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

09 Juli 2014 | Colombia, Minca

Het aftellen is begonnen. Zowel voor de wedstrijd NL - Arg. als het aftellen van de overige dagen vrijwilligerswerk. Eigenlijk ben ik al klaar, maar ik wilde iets langer blijven om net iets meer te helpen, aangezien enige kennis over planning - groen ontbreekt. De afgelopen drie weken waren super, zwaar soms, want ik heb gewerkt met twee families die boven op een berg wonen. En dan moet je dus een uur klimmen iedere dag, resultaat: nat van het zweet. Een compostput is gebouwd, men is bewust gemaakt van recyclen en we hebben kunnen genieten van het prachtige uitzicht, want Minca is een schitterend groen dorp. Verder ook een park opgeknapt, dat erg vuil was en enige bloemen nodig had.
Momenteel ben ik moe, door de warmte en al het werk, dus ik hou het ff kort. (In mijn boek staat het uitgebreid beschreven, dus mocht je het fijne ervan willen weten, nog even geduld). De wedstrijden waren natuurlijk volop genieten en FEEST iedere keer wanneer Colombia won. In barren en op straat, met vele dronkaards. Een voorbijkomende motorrijder vroeg om aandacht, dus die gaf ik door achterop te springen en te juichen als een Colombiaan. Geweldig!!
Nu ga ik snel een siesta houden voordat de wedstrijd begint. Tot over een maand!ciaooo

• 10 Juli 2014 - 22:02

Hans En Marian:

Hola Mauricio

Que fabuloso!
    Ook al is dit verslag maar kort, we merken wel dat je weer volop aan het genieten bent.

In Nederland kan men weer ontnuchteren na al het voetbalsucces wat nu voorbij is.
    Het weer is hier: vooral veel regen en af en toe zon, wat zorgt voor een hoge luchtvochtigheid
    en 't is dus heel benauwd.
    Op dit moment zitten we volop in de pruimentijd wat zorgt voor extra drukte in de keuken.
    Gelukkig begint de zomervakantie en komende week dus ook de Vierdaagse.
    Dinsdag zien we de wandelaars in alle vroegte weer langskomen. Gezellig.

Maak er wat van en vele groeten vanuit je geboortestad!

paps en mams

• 11 Juli 2014 - 10:47

Frans E Alie Van Keulen:

Hallo Maurice,
    Wat beweer je nu? Hard gewerkt? Gezweet? Is dit onze Maurice zoals wij hem kennen? Je bent toch een mirakels jong. Onvoorspelbaar, altijd verrassingen. Blijkbaar heeft er geen wonder maar een mirakel plaats gevonden. Het is met geen pen te beschrijven. Daarom tik ik het maar in. Maar nu het werken erop zit wordt het tijd voor chillen. Daar ben je ook erg goed in. We hebben erg genoten van het voetbal van zowel Oranje als van Columbia. Volgens jouw verslagen heb je er ook volop van genoten. Wij zijn erg druk met de bouw van het familiehuis bij Jose. Henk doet het merendeel van het werk en heeft de regie. We wensen je nog veel plezier en tot schrijfs.

• 12 Juli 2014 - 15:27

Wendy:

Hé Maurice,

Je hebt je werk er opzitten en nu genieten daar!
    Wij gaan straks de Vierdaagse kijken ( nee niet lopen gelukkig).
    We hebben nu vakantie en zijn druk met de tuin, workshops en we genieten tussendoor van alle
    leuke dingen die op ons pad komen.
    Cor is bijna klaar met het schrijven van zijn boek. Komt in augustus uit.
    Maurice heel veel plezier nog de laatste weken in Colombia!

Groetjes, Wendy en Cor

• 13 Juli 2014 - 10:42

Koos Meeuwsen:

Maurice,

Wat een werk: klimmen en in het groen keihard werken. Volgens mij zie je het niet zwart, maar groen voor de ogen!
    Geniet van de welverdiende rust. Het zal wel niet bij een siësta blijven. Dat wordt trouwens wel weer afkicken als je weer in het koude kikkerland terug bent.
    Je ziet dat het voetbal een wereldtaal is. Velen genieten ervan en communiceren met elkaar. Het is een voorbeeld voor al die mensen die de brandhaarden in de wereld aanwakkeren.
    Over sportevenementen gesproken..De vierdaagse staat op het punt van beginnen. Een verbroederingsfeest, of je nu loopt of alleen maar kijkt.
    Over schrijven gesproken..jij een boek, Cor een boek, wie volgt er in jouw familie?
    Nog mooie dagen toegewenst,

De emigrant.

• 14 Juli 2014 - 20:36

Willy Harmsen:

Hoi Maurice,
    Zondag verjaardag gehad en de hele familie verbaasd dat jij moe was van het werken!!! Hoe is het mogelijk..... Een siesta houden is er hier niet bij hoor. Maar fijn voor jou dat je enig werk hebt verricht en dat ze er wat van geleerd hebben hoop ik.
    Het is hier goddelijk weer; af en toe zon en ook regen; een prachtige zomer met mooie wolken!!! En dat mis jij allemaal. Ga lekker genieten daar en denk af en toe aan ons en nog belangrijker blijf schrijven!!!! Ik ben blij dat de gekte van het voetballen voorbij is; wat kunnen die mannen erover leuteren; en soms komt het ook nog op het journaal; alsof er niks te vertellen is van het wereldnieuws!! Tsjonge soms is Nederland effe niet mijn land.
    Alvast een hele fijne verjaardag; zal wel lukken met dat vrolijke volk om je heen, en we denken aan je donderdag en drinken hier een flinke borrel op dat vermoeide kind zover bij ons vandaan!
    Heel veel plezier!!!!
    Groetjes Willy

• 16 Juli 2014 - 22:26

Ties En Annelies:

Ha Maurice,
    Wat heb jij toch weer goed werk verricht daar. Natuurlijk mag je nu uitrusten en genieten van een heerlijke vakantie.
    Een boek schrijven kan ook inspannend zijn, maar je hebt de omgeving mee....... Lekker aan het strand, heerlijk weer, de inspiratie komt vanzelf!
    Geniet nog even daar en voor morgen vast een hele leuke verjaardag gewenst.
    Je maakt er toch geen gewoonte van om iedere verjaardag voortaan ver weg te vieren?
    Groetjes van ons

• 17 Juli 2014 - 17:44

Wendy:

Maurice van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Wij drinken alvast een wijntje op jouw feest en doen het straks dunnetjes over als je weer terug bent in Huissen.
    Nog een hele fijne dag daar met je Colombiaanse vrienden en vriendinnen!.
    Geniet nog lekker van je vakantie daar!

Groetjes, Wendy en Cor.