Dag Hollandse winter! - Reisverslag uit Máncora, Peru van Maurice Janssen - WaarBenJij.nu Dag Hollandse winter! - Reisverslag uit Máncora, Peru van Maurice Janssen - WaarBenJij.nu

Dag Hollandse winter!

Door: Hij wie geniet van het leven

Blijf op de hoogte en volg Maurice

08 December 2013 | Peru, Máncora

De termen koud kikkerlandje en horrorwinter hebben mijn hersenpan aan het denken gebracht. Een laatste onverwachtse wending. Ik heb namelijk besloten om toch nog langer te blijven, 2 maanden. Mijn reden: een uitnodiging voor kerst en oud- en nieuwjaar door te brengen in Lima met Vane, een aanbod die ik niet kan afslaan, uit beleefdheid. Geen paniek/zorgen ik blijf realistisch en zal sterk genoeg wezen om afscheid van haar te nemen. Na Lima wil ik namelijk teruggaan naar Ecuador om vervolgens te eindigen in Colombia. Iedereen is hier vol lof over en ik voel mij dus verplicht om hier heen te gaan.
Ik ben tenslotte nu in Zuid-Amerika, jong en assertief en moet het er dan ook optimaal van nemen!

Goed nieuws voor jullie is wel dat ik mij nog steeds prima vermaak. Ik ga in Mancora nog 2 weken ´werken´ en dus ook nog een paar keer surfen. Ben laatst zelfs salesman van de avond geweest. Ik werd beloond met een extra gratis maaltijd, een prijs die ik (en mijn maag) natuurlijk met warmte en sympathie ontvingen.

Mijn ticket is nog niet geregeld, dus daar moet ik nu maar gauw achteraan. Het meisje uit Lima is zelfs bereid mij te sponsoren voor het wijzigen van mijn vlucht, iets wat ik eigenlijk niet wil, maar zij dringt erop aan, dusja dan accepteer ik dat maar.

Ik wens jullie allen alvast een hele fijne vakantie/kerstdagen en mocht iemand willen skypen, stuur mij dan even een berichtje, zodat ik een tijdstip kan vinden.

Abrazo!!


  • 09 December 2013 - 11:47

    Willy:

    Dag lieve Maurice

    Wel potverdrie; ik heb het gedacht....als liefde in het spel is en daarbij nog een aanbod van geld, dan doen mannen rare dingen. We treuren niet hoor want al die gebakken kerstkransen eten we lekker zelf op. En die halve os van je ouders komt ook op, jij hebt daar vlees genoeg gehad. Ik maak me wel zorgen over die ouwelui van jou; ze hebben zich verheugd dat jij het kokkerellen zou overnemen en nu moeten ze alles zelf doen met de feestdagen. En Luuk dan????denk je daar wel aan??
    Via Rogier kan ik de foto's bekijken (facebook is niks) en weten we nog hoe je eruit ziet. Alhoewel na al die verliefdheden kan er wel een heel andere boy te voorschijn komen.
    We wachten geduldig af tot jij al dat moois achter je laat en wensen je heel veel plezier daar. Het is een prachtige natuur en Kerst en Oud en Nieuw kun je nog lang genoeg vieren in Nederland. Geniet van Zuid-Amerika!!!
    Willy

  • 09 December 2013 - 13:58

    Marry En Bert:

    Hey Maurice,
    Ik sprak vorige week je moeder nog even en natuurlijk ging het ook over jou. "Het schiet op voor Maurice"
    zeiden we, Maar ........... je moeder kent je goed, ze gaf al aan dat je het maar nooit wist met Maurice. En zie:ze had gelijk.
    We reageren niet vaak, maar dat betekent niet, dat we je niet volgen. Vaak is in de reacties al verwoord wat wij dachten, vandaar...
    Geniet er maar van (in alle opzichten) Nederland loopt niet weg, waait misschien nog eens weg, maar ook dat zal wel meevallen. Wij kunnen in ieder geval nog genieten van je berichten.
    Nog een hele fijne tijd daarginds.
    Groetjes van ons allemaal, Marry

  • 09 December 2013 - 14:00

    Stef:


    Hahaha Die zien we nooit meer ..........

    Buurman en buurvrouw zijn trots op je!!!

  • 09 December 2013 - 14:14

    Aly En Frans:

    Verrekte snotneus, ons eerst in de waan laten in november terug te komen. Vervolgens ons op het verkeerde been zetten over 18-12. Potverdorie nog eens aan toe, wel potverdorie!!! Welk onbetrouwbaa r wicht uit Zuid-America kunnen we hiervoor verantwoordelijk houden. We hadden ons zo verheugd op je thuiskomst. Nu zijn we op zondagmorgen met de hele familie bezig het lied van Freddy Quin in te studeren. Het gaat als volgt: Junge komm bald wieder, bald wieder nach Haus. Junge Far nicht wieder, nicht wieder hinaus. Wir machen uns Sorgen , Sorgen um dich. Denk auch an Morgen. Denk auch an uns. Met tranen in onze ogen lopen wij de ganse dag met dit toepasselijke lied in onze gedachten. Dus nogmaals een laatste smeekbede: Laat ons niet alleen!!
    Groetjes Aly en Frans

  • 09 December 2013 - 16:07

    Koos:

    Maurice,

    Sinterklaas, de Hollandse sneeuw, schaatsen, warme chocolademelk.....niets kan je er van weerhouden om volop van jouw Zuid-Amerikaanse droom ( de reis of is het toch Vane?) te genieten.

    Het Gelredrome was al door jouw ouders geboekt, om er een geweldig welkomsfeest te houden. Maar ach meneer Maurice verlengt gewoon weeeeeeer zijn verblijf.

    Het zal toch nier waar zijn dat het gezegde op jou van toepassing is..........van uitstel komt afstel!!!
    Ik zie al voor me dat Hans en Marian in 2014 een vlucht naar Zuid-Amerika moeten boeken om eindelijk de jongste in hun armen te kunnen sluiten. Hans heeft me trouwens al ingefluisterd dat hij een audiocursus Spaans aan het volgen is. Tijd ervoor? Ja hij zet gewoon een koptelefoon op... tijdens het beunen in Angeren.

    Maar alle gekheid op een stokje: tegen de tijd dat we in Huissen weer uit volle borst "As de maon boven Angeren schien" zingen, hopen we je toch in Huissen te zien.

    Groeten van,

    Koos


  • 09 December 2013 - 20:18

    Irma Kemperman:

    En je had het nog zo beloofd............

  • 11 December 2013 - 22:16

    Ties En Annelies:

    Ha Maurice,
    Heb jij ze even tuk! Maar ik geef je groot gelijk, Kerst en Nieuwjaar vieren in Zuid-Amerika maak je ook niet jaarlijks mee!
    Alhoewel, als Vane een rol gaat spelen in je leven weet je dat maar nooit......
    Hele mooie feestdagen daar en blijf genieten!!
    Groetjes,
    Ties en Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maurice

Actief sinds 04 Juni 2013
Verslag gelezen: 1056
Totaal aantal bezoekers 50258

Voorgaande reizen:

23 December 2018 - 20 Januari 2019

Argentina

06 Januari 2018 - 06 Februari 2018

India & Sri Lanka

01 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Thailand

12 November 2014 - 12 November 2014

Filipijnen

05 Juni 2014 - 09 Augustus 2014

Colombia, vrijwilligerswerk en reizen

12 Juni 2013 - 06 November 2013

Backpacken Zuid-Amerika

Landen bezocht: