Estoy feliz! - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Maurice Janssen - WaarBenJij.nu Estoy feliz! - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Maurice Janssen - WaarBenJij.nu

Estoy feliz!

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

15 Juni 2014 | Colombia, Cartagena

Blij, dat ben ik momenteel en eigenlijk al sindsdien ik gearriveerd ben. Mijn reis was lang, maar uiteindelijk acceptabel dankzij het bekijken van series. In Bogota ben ik opgehaald door mijn host, waarna we direct een paar biertjes hebben opgelift om de goede aankomst te vieren. Ik zat nu in het noorden van Bogota, minder toeristisch maar wel een prima buurt. Wat rondgelopen en rustig aan gedaan. De zaterdagavond natuurlijk uitgegaan, naar een exclusieve club met prachtige salsamuziek, bailar! Zondags vertrok ik alweer naar het noorden, Cartagena. Eerst nog een flinke colombiaanse maaltijd op en daarna bracht hij mij wederom weg, geweldig! Cartagena is de stad waar je de hele dag klam bent en savonds weer blij wordt van de airco in je slaapkamer, als je die hebt.
Een mangoboom is een schitterende boom om te zien, tegelijkertijd gevaarlijk. Een mango had het op mij gemunt en miste net mijn hoofd vanaf 20m hoogte.. mazzel dus! Uiteraard moest deze overleving gevierd worden. De zee is daar ideaal voor. Met een grote band over het water scheuren dankzij een waterscooter. Soort bananenboot, alleen dan op een opblaasband! Na al die inspanning mocht een massage niet ontbreken. Fijn een halfuur gemasseerd op het strand, wat genieten was! Luxe, valt mee want de prijs is minimaal.
Verder heb ik veel gechild op het strand en met mensen uit het hostel, als vanouds.
Hollandddd, wat een wedstrijd en een feest hier. Ondanks dat er maar 5 Nederlanders waren was er voldoende vreugde en drank natuurlijk!hier was hrt pas 14.00, dus hadden we mooi de hele dag om dit te vieren!
Colombiaaa, een niet te missen wedstrijd. Dubbelfeest en wst een gekkenhuis was dit. Iedereen danste en vierde het hier uitgebreid tot 18.00, want daarna was er een alcoholverbod helaas, vanwege presidentsverkiezingen.. maarja gelukkig begon het al om 11.00 uur, dus waren we er op tijd bij. Ik gedroeg mij gewoon als een Colombiaan en vierde het dus net zo hard mee, dansen en springen met Colombianen, fantastisch!!

Goed, de pret zit er weer even op. Alhoewel, vrijwilligerswerk gaat ook leuk worden. Maandag start ik, dus ben zeer benieuwd! Waarschijnlijk heb ik geen wifi daar, dus 3 weken even zonder internet, no problem.

Groetjes!!

  • 15 Juni 2014 - 21:24

    Wendy:

    Hoi Maurice,

    Goed weer iets van je te horen.
    Ben je al weer een beetje gewend aan het Colombiaanse leven?
    Je valt wel met de neus in de boter met al die voetbalfeesten: eerst Nederland en daarna Colombia.
    Succes morgen met je eerste dag vrijwilligerswerk.
    We horen nog wel hoe het verder gaat.

    Groetjes, Wendy en Cor.

  • 15 Juni 2014 - 22:39

    Maya:

    Klinkt allemaal weer super Maurice, geniet van je tijd in Colombia! Groeten Ron en Maya

  • 19 Juni 2014 - 15:58

    Koos:

    Maurice,

    Het klinkt weer als vanouds; avontuurlijk en divers. Wat een energie!
    Alleen jouw bericht kwam niet aan.......stond onder spam. Ik weet niet of ik daarbij iets moet denken.
    Wel is het zo dat mail nog steeds niet de tam-tam of avontuurlijke flessenpost kan vervangen.
    Het verhaal van de kokosnoot die op iemands hoofd viel heeft nu een nieuwe wending: de mango die viel.
    Ik weet nu dat je er goed vanaf kwam, maar de mango?
    Je bent net als een kameleon: je verandert zo van Nederlander in Columbiaan. Als er maar wat te feesten valt. Overigens moet er dan ook zeker nog wat Huissens bloed in jouw als kameleon zitten !
    Over dieren gesproken: in Huissen ben je weer gewoon een zwaon!
    Columbia...Brazilië..zit er nog een tripje naar een speelstad van Oranje in? Als ervaren reiziger moet de afstand een peulenschilletje zijn. En ach lukt het niet dan speel jezelf voor ambassadeur van Oranje in Columbia...zittend bij een tv-toestel.

    En maandag..veel succes met het vrijwilligerswerk. Benieuwd daar wat van te horen. Echter geen internet, dan toch maar flessenpost?


    Groeten van,

    'de emigrant'

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maurice

Actief sinds 04 Juni 2013
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 50227

Voorgaande reizen:

23 December 2018 - 20 Januari 2019

Argentina

06 Januari 2018 - 06 Februari 2018

India & Sri Lanka

01 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Thailand

12 November 2014 - 12 November 2014

Filipijnen

05 Juni 2014 - 09 Augustus 2014

Colombia, vrijwilligerswerk en reizen

12 Juni 2013 - 06 November 2013

Backpacken Zuid-Amerika

Landen bezocht: